Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΣΟΜΕΡΗ

 Στους  ΚΟΥΝΆΒΟΥΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.

Αυτό το καφενείο λοιπόν έχει μεγάλη ιστορία!
Αν έχει κάποιος αυτη η φωτό που με συγκίνησε καθώς την είδα στο διαδίκτυο κ μου ξύπνησε μνήμες παιδικές η κ άλλη θα χαρώ να την έχω κ να την προσθέσω στην ιστορία που θα σας γράψω!
Ναι είχε αυτή την ελιά τότε φυτεμένη από το Μανώλη Παπαδάκη -Χασομέρη....όπως θυμάμαι εγώ δεκαετία 1950-1960 ερχότανε καραγκιοζοπαίχτες κ όλα τα κοπέλια καθόμαστε ανακούρκουδα χάμαι στο χώμα κ παρακολουθούσαμε την παράσταση!
πότε ο καραγκιόζης γιατρός πότε ο καραγκιόζης υπηρέτης κ τα κολητήρια να ναι από κοντά να πεινούνε κ να φωνάζουνε στην Αγλαίτσα...γέλια γεμίζανε την πλατεία....που σα σκοτείνιαζε ανάβανε το Λουξ για φωτισμό...όμορφα που ήτανε κι αθώα...

Προικώον με προικοσύμφωωνο της εποχής έτος 1939 στην Ειρήνη του Χασομέρη για το γάμο της με το Δημήτριο Λ.Παπαστεφανάκη που το έκανε καφενείο κ κουρείο.....για πολλά χρόνια -μετα έγινε μεταφορέας -κ το νοίκιασε στον Πετράκη....επίσης πολλά χρόνια στον Παλιούρα δε θυμάμαι καλά...πήγαινα πολύ ταχτικά  να βρω τον πατέρα μου που συνευρίσκετο εκεί με τους χωριανούς...κ φώναζε στον καφετζη...¨<φέρε του κοπελιού μια βανίλια  κι ένα λουκούμι!> τα έφερνε ο καφετζης!

 Κι εγώ -ενα πασίχαρο κοπέλι  6 7 χρονώ...τα έτρωγα  εσκαγα κι ενα φιλί στο μάγουλο του πατέρα μου για ευχαριστώ κ κατηφόριζα τρέχοντας σα ζαρκαδι στο σπίτι μας στη γέφυρα που κ αυτό ήταν το προικώο του παππού Χασομέρη στη μαμά μου κ μικρή του κόρη Ερήνη!

Πέρασαν χρόνια ώσπου η μεγαλη τους κόρη η αδελφή μου η Νίκη στα 16 της χρόνια θα παντρευότανε το Σπύρο του Φανούρη με προξενειό εννοείται...Μόλις είχε απολυθεί από Σμηνίτης μοναχοπαίδι κ καλό παιδί αλλά χωρίς εργασία. Του έδωσε τότε προίκα το μαγαζί ο Δ Παπαστεφανάκης -που είχε πάρει επίσης προίκα από τον Χασομέρη- το έτος 1958 κ το λειτούργησε ως καφενείον πολλά χρόνια κ μετά μπήκε αποθηκάριος στο ξενοδοχείο ΑΤΛΑΝΤΙΣ στο Ηράκλειο...
.άλλαξε πολλά αφεντικά το καφενείο του Χασομέρη...στέκει όμως ακόμη όρθιο...αλλά κανείς δεν τον μνημόνεψε γι αυτό....το κάνω εγώ σήμερα στη μνήμη του !!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου