Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

  • "Σύνεργα" ζωγραφικής, παντού!"Σύνεργα" ζωγραφικής, παντού!© Γιάννης Μακράκης
240x360 GR

Ευθύμης Μοχιανάκης: γκραφιτάς, ζωγράφος, tattoo artist

Τον Ευθύμη τον γνωρίζαμε ως «γκραφιτά» που έχει αφήσει τα έργα και την προσωπική σφραγίδα του σε διάφορες γωνιές της πόλης. Τον τελευταίο καιρό είχε αρχίσει να ανεβάζει στη σελίδα του στο facebook τα νέα του έργα, ακουαρέλες και καμβάδες με μεικτές τεχνικές που μας θύμισαν κάτι από Kandinsky, κάτι από Miro, κάτι τόσο οικείο αλλά και τόσο διαφορετικό. Εντυπωσιαστήκαμε! Κι είπαμε να είμαστε οι πρώτοι που θα του κάνουμε συνέντευξη πριν γίνει διάσημος… 

Cretazine Tips

  • Τον Ευθύμη μπορείτε να τον βρείτε στη σελίδα του στο facebook ή να επικοινωνήσετε μαζί του στο teaseaa@hotmail.gr Και βέβαια μπορείτε να περάσετε από την έκθεση του που θα ξεκινήσει σε λίγες μέρες. 
  • Το Herlin όπου θα φιλοξενηθεί η έκθεση του Ευθύμη βρίσκεται Χάνδακος 71 και πρόκειται να ανοίξει σύντομα τις πόρτες του στο κοινό. Η έκθεση θα διαρκέσει δύο εβδομάδες και οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα. 
από την κατηγορία  Πρόσωπα της πόλης
//  Γράφτηκε από τη Σίσσυ Παπαδογιάννη

Πότε και πώς ξεκίνησες να ζωγραφίζεις;

Ξεκίνησα 16 χρονών -κάνοντας graffiti. Είχα τρέλα με το σπρέι. Όμως ανέκαθεν ζωγράφιζα στο χαρτί. Ήμουν αυτοδίδακτος. Θεωρητικά είμαι αυτοδίδακτος ακόμα και τώρα αν εξαιρέσεις το διάστημα 2011-2012 που πήγα στη σχολή του Χαλαμπαλάκη.

Τι υλικά και τεχνοτροπίες χρησιμοποιείς;

Χρησιμοποιώ πολύ ακουαρέλα, πλαστικά, λάδια, σπρέι και όταν τα συνδυάζω βγαίνει κάτι καλό. Εφαρμόζω τεχνοτροπίες και τεχνικές που έμαθα στη σχολή αλλά κατά τα άλλα αυτοσχεδιάζω.

graffiti του ΕυθύμηΝιώθεις περισσότερο ελεύθερος όταν ζωγραφίζεις σε έναν τοίχο από ότι στον καμβά;

Όχι για μένα είναι το ίδιο πράγμα, απλώς μόλις έφτιαξα το στούντιο μου – μου αρέσει η αίσθηση της ελευθερίας καθώς πετάω τα χρώματα χωρίς να νοιάζομαι μη "λερώσω" κάτι

Ποιες είναι οι σημαντικότερες επιρροές σου και ποιο είναι τελικά το είδος ζωγραφικής ή το καλλιτεχνικό ρεύμα που σε εκφράζει;

Πολλά και πολλοί, άλλα συνειδητά και άλλα υποσυνείδητα. Σίγουρα επηρεάστηκα πολύ από τον Γιάννη Χαλαμπαλάκη και την ιδεολογία του.
Δεν μπορώ να πω ότι ακολουθώ ένα συγκεκριμένο «ρεύμα». Ό,τι μου βγει, ανάλογα την ψυχολογία και τη διάθεση. Δεν τρώω κολλήματα, δεν διαχωρίζω την τέχνη στο μυαλό μου. Όταν μου αρέσει ένας πίνακας, απλώς μου αρέσει δεν δίνω σημασία στο ρεύμα.

Όταν ζωγραφίζεις έχεις προαποφασίσει ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα;

Προσχέδιο κάνω σχεδόν πάντα, αλλά στη συνέχεια ζωγραφίζω αυθόρμητα, όπως μου βγαίνει στην πορεία. Στους περισσότερους πίνακες μου υπάρχει μια βάση, από κει κι έπειτα ψάχνω την «ατμόσφαιρα», την αρμονία της γραμμής.

Πώς ξέρεις ότι ένα έργο «πέτυχε» και είναι καλό; Και εφόσον μιλάμε για αφηρημένη τέχνη, πότε ξέρεις ότι ένας πίνακας έχει ολοκληρωθεί; 

Όταν δεν έχει υπερβολές. Όταν ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνεις τι θέλει να πει σου βγάζει «κάτι». Νιώθω ότι ένας πίνακας είναι ολοκληρωμένος όταν υπάρχει ισορροπία χρωμάτων και σχημάτων. Δεν πρέπει να κουράζουν ούτε τα μεν ούτε τα δε κι αυτό είναι κάτι που έρχεται σιγά σιγά.
ένα από τα έργα της έκθεσης

Με τι άλλη μορφή τέχνης σκέφτεσαι να ασχοληθείς;

Έχω αρχίσει και κάνω τατουάζ. Είναι όμως δύσκολο να έρθει κάποιος και να σου πει «κάνε ένα δικό σου σχέδιο», θα πρέπει να το γουστάρει. Το tattoo έχει άλλες τεχνικές, άλλο υλικό, πρέπει να ξεκινήσεις από το μηδέν. Με τραβάει πάντως πολύ αυτή η μορφή τέχνης.

Ο πρώτος που σε εμπιστεύτηκε;

Να’ναι καλά η κοπέλα, μου είπε ότι θα ξανακάνει!

Έχεις σκεφτεί να πας στην Καλών Τεχνών; 

Ποτέ δεν το σκέφτηκα. Ο Χαλαμπαλάκης ήταν αρκετός, πραγματικά.
Νιώθω ότι ένας πίνακας είναι ολοκληρωμένος όταν υπάρχει ισορροπία χρωμάτων και σχημάτων. Δεν πρέπει να κουράζουν ούτε τα μεν ούτε τα δε κι αυτό είναι κάτι που έρχεται σιγά σιγά

Πόσες ώρες τη μέρα ζωγραφίζεις;

Είναι μέρες που δεν πιάνω ούτε μολύβι. Πρέπει να είμαι σε διάθεση, ήρεμος, συγκεντρωμένος. Γενικά πάντως αφιερώνω πολλές ώρες στη ζωγραφική.

Ποιον ζωγράφο θαυμάζεις και θεωρείς ότι σε έχει επηρεάσει;

Τελευταία έχω κολλήσει με τον Georges Mathieu ο οποίος δυστυχώς πέθανε πρόσφατα. Αλλά αν με ρωτούσες πριν ένα μήνα θα σου έλεγα κάποιον άλλο. Δεν εφησυχάζω και δεν μένω σταθερός, μου αρέσουν οι εναλλαγές.

Πού μπορεί να δει κανείς τα έργα σου;

Σύντομα θα κάνω την πρώτη μου έκθεση σε έναν νέο χώρο που θα ανοίξει στην πόλη, το Herlin. Θα εκθέσω ακουαρέλες και μεικτά έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου